تبلیغات
بسکتبال مدرن

بسکتبال مدرن
 
قالب وبلاگ

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بسیاری از ورزش‌های دنیا، امروزه همراه با حركات و فعالیت‌های زیادی هستند كه برای موفق شدن ملزم مصرف مقدار زیادی دم و بازدم هوا هستند. یكی از مسائلی كه در تنفس صحیح و بالابردن حجم اكسیژن دریافتی تاثیر دارد، حجم ریه است. راه‌های بسیاری برای افزایش دادن حجم شش‌ها وجود دارد. علاوه بر این راه‌های بسیار زیادی هم وجود دارد تا بتوانیم مقدار هوای تنفس دهنده را توسط شش‌ها افزایش دهیم و از طریق هر دو راهكار مقدار اكسیژن دریافت شده را افزایش دهیم.

در مقاله‌ای كه توسط جولیا مارتین، متخصص پزشكی ورزشی نوشته شده راه‌هایی برای افزایش حجم شش‌ها آمده و تمریناتی ارائه شده تا ورزشكاران بتوانند از این طریق ظرفیت تنفسی خود را بهبود بخشند.

به صورت روزانه تمرین‌های زیر را انجام دهید تا به وضوح متوجه شوید كه هم مقدار هوای تنفس شده و هم حجم شش‌های خود را افزایش داده‌اید.

* نفس عمیق بكشید مطمئن باشید كه اگر طبق این تمرین نفس‌های عمیقی بكشید می‌توانید تا حدی كه ممكن است ظرفیت گنجایش شش‌های خود را افزایش دهید و موفق به دریافت هوای بیشتری با هر بار نفس كشیدن بشوید.

- كاملا هوای داخل شش‌های خود را خالی كنید تا حتی ذره‌ای هوا در شش‌‌ها باقی نماند به این صورت در نفس بعدی می‌توانید مقدار هوای بیشتری به داخل شش‌های خود فرو ببرید.

- عضله‌های میانی خود را راحت نگه دارید تا دیافراگم شما پایین بماند. زمانی كه ماهیچه‌های میانی بدنی خود را شل نگه دارید و دیافراگم شما در فشار نباشد شش‌ها توانایی بیشتری برای نگه داشتن و بیرون دادن هوا پیدا می‌كنند و به این صورت شش‌های شما پر از هوا می‌شود.

- بازوان خود را از كناره‌های بدن فاصله دهید و دستان خود را موقع نفس كشیدن در فاصله دور از بدن قرار دهید تا به قسمت سینه كمك كنید تا در عمل دم و بازدم راحت‌تر عمل كند.

- برای نفس كشیدن شماره‌گذاری كنید: برای 2 شماره هوا را به داخل شش‌ها وارد كنید و برای 3 شماره نفس خود را بیرون دهید و این نسبت را دائما نگه دارید.


* ایجاد ثبات و پایداری

- خیلی راحت و معمولی از طریق بینی خود نفس بكشید و هوا را به داخل شش بدهید اما نفس‌های عمیق و بازدم‌های عمیق انجام دهید.

- هنگامی كه می‌خواهید نفس خود را بیرون دهید از طریق دهان عمل كنید و لب‌های خود را هم به كار بگیرید و فقط لب‌ها را كمی باز كنید تا نفس به راحتی خارج شود و این كار را تا جایی كه ممكن است انجام دهید. این كار باعث می‌شود كه گنجایش شش‌های شما بیشتر شود و به این صورت توانایی شش‌ها در طول زمان در نگهداری هوا بیشتر می‌شود. یكی راه حل بسیار خوب برای آنكه توانایی شش‌های خود را زیاد كنید آن است كه بادكنك باد كنید.

- بیش از آنكه فكر می‌كنید، نفس بكشید.

- برای هشت شماره نفس بكشید تا شش‌های شما پر از هوا بشود.

- برای هشت شماره بعدی تا 16 بشمرید و در این زمان نفس‌های بسیار كوچكی بكشید تا جایی كه احساس كنید شكم شما در حال بزرگ شدن است اما شانه‌های شما نباید در این زمان حركت كند.

_ برای چند لحظه این حالت را نگه دارید و سپس نفس خود را بسیار قوی خارج كنید.




طبقه بندی: آمادگی جسمانی،
[ جمعه 12 دی 1393 ] [ 08:42 ب.ظ ] [ میثم حسینی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

مطالب آموزشی و خواندنی در مورد بسکتبال جهان که از سایتهای معتبر، مقالات و کتاب های مرجع دنیا گردآوری شده است
نویسندگان
نظر سنجی
به نظرتون برای بهتر شدن وبلاگ چه مطالبی بیشتر بگذارم؟










آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب