تبلیغات
بسکتبال مدرن

بسکتبال مدرن
 
قالب وبلاگ

 

پروتئین ها ( مواد سفیده ای ) ، کربو هیدرات ها (مواد نشاسته ای)،لیپید ها (چربی ها)ویتامین ها ، مواد  معدنی ، آب ، فیبرو سلولز .



 

مواد سفیده ای(پروتئین ها)

پروتئین ها به ما کمک می کنند که بافت های خود را ترمیم کنیم .در بدنمان هورمون بسازیم  و در برخورد با بیماری ها و به کار انداختن سیستم مصون ساز پاد زهر های قوی درست کنیم و بدین ترتیب در مغز منتقل کننده های عصبی تولید کنیم. در بعضی کشور ها مثل آمریکا مردم خیلی بیشتر از آنچه لازم است پروتئین  مصرف میکنند . این رقم در کشور آمریکا تقریبا صد گرم در هر روز است . حال که بدن انسان به بیش ازسی تا چهل گرم پروتئین در روز نیاز ندارد .بر عکس در بعضی از کشور ها نیز اصولا مردم دچار فقر پروتئین هستند و به علت همین کم رسیدن پروتئین به بدن به انواع واقسام بیماری ها دچار می گردند به هر حال ، پروتئین مورد نیاز بدن با خوردن 80 تا 120 گرم ماهی یا جوجه در هر روز تامین می شود . البته میتوان مقداری از پروتئین های گیاهی را جایگزین پروتئین های حیوانی کرد ولی به هر حال مقداری از پروتئین حیوانی برای فعال شدن تمام پروتئین های خورد شده لازم است .

 

چربی ها (لیپید ها )

چربی ها یکی دیگر از مواد غذایی به شمار می روند و با وجود اینکه چربی اصلا چیز خوبی نیست ولی نحوه خوردن آن هم از لحاظ اشکالاتی که ایجاد میکند مهم است . چربی ها اصولا به بدن ما صدمه زیادی وارد می زنند . به خصوص اگر چربی مورد نظر اشباع شده باشد و نیز اگر زیاد و دائم خورده شود و یا اکثر غذا ها به صورت سرخ کرده مصرف شود . در اینجاست که تفاوت بین زیاد عمر کردن همراه با سلامتی و کم عمر کردن همراه با بیماری های گوناگون مورد سوال قرار میگیرد .البته بعضی از چربی ها خوردنشان زیاد ضرر ندارد ولی متاسفانه ، در غذا های خود بیش از آنچه که چربی لازم است چربی مصرف می کنیم .

 

مواد نشاسته ای یا کربو هیدرات ها

میتاون مواد نشاسته ای را آجرهای ساختمان ضد پیری به حساب آورد و مهمترین آن قند و مواد آردی و نشاسته ای است که در بدن سوخته و انرژی مورد نیاز برای کار کردن ، ورزش کردن و دفاع از خود و انجام کلیه کلیه ی اعمال شیمیایی و حیاتی را تامین می کند . مواد کربوهیدرات  ها را از گیاهان به دست می آید . بنابراین برای کسب انرژی ، برای زیستن به گیاهان متکی هستیم . گیاهان باعث زنده نگه داشتن ما می شود و به آنها بسیار مدیون هستیم .

معمولا دو نوع کربو هیدرات وجود دارد .

نوع اول  : که به دو شکل دیده میشود . کربوهیدرات ساده و تصفیه نشده که توسط قند میوه ها وارد بدن میشود که به آنها فروکتوز نام دارد و یا ممکن است تصفیه شده باشد. مانند ساکاروز که در آب نبات ، شربت ، نوشابه ها و نان شیرینی وجود دارد.

نوع دوم : کربو هیدرات های مرکب هستند  و در غذا های نشاسته ای وجود دارند . مانند سیب زمینی ، برنج ، ذرت ، غلات که این دسته مهمترین قسمت مواد غذایی روزانه را تشکیل می دهد .

میوه ها و سبزی ها غذای  ایده آل روزمره به حساب می آیند در ضمن دارای مقادیر زیادی سلولز و فیبر هم می باشند .

 

 

 

منبع : الگوی صحیح تغذیه.

 




طبقه بندی: تغذیه بسکتبالیست،
[ چهارشنبه 22 مرداد 1393 ] [ 04:41 ب.ظ ] [ میثم حسینی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

مطالب آموزشی و خواندنی در مورد بسکتبال جهان که از سایتهای معتبر، مقالات و کتاب های مرجع دنیا گردآوری شده است
نویسندگان
نظر سنجی
به نظرتون برای بهتر شدن وبلاگ چه مطالبی بیشتر بگذارم؟










آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب